.

DÜZMAHALLE

Yorumsuz...

Haber

DUYURU


...
Sayfamızla ilgili yorumları bekliyoruz!...
...
Sayfamız her geçen gün daha güzel oluyor.!...
...
Düzmahalle ile ilgili fotoğraf ve yazı bekliyoruz!...

SANAT

EL SANATLARI
Köyün kadınları ve genç kızları tarafından ilkel araçlarla birbirinden güzel rengarenk yolluk , dastar ( ince yer kilimi ), kolan (2-3 metre uzunluğunda 5 cm genişliğinde yapılan ip ), yazma oyaları yapılmaktadır.

GİYİM
Köy sakinleri günümüz modern giyinme tarzını kullanmaktadırlar.Yaşlı kadınlar sadece kuşak denen giysilerinin dışından bellerine bağladıkları kumaşları kullanıyorlar.
TÜRKÜ
Köyümüzde en çok bilinen yöresel türkülerimiz dilden dile geçerek söylenmektedir.
...........................................................................
Ordu'nun Dereleri

Ordu'nun dereleri
Aksa yukarı aksa,
Vermem seni ellere
Ordu üstüme kalsa
Sürmelim aman.
Oy Mehmedim Mehmedim,
Sana küsüm demedim,
Beni sana geçmişler,
Vallahi ben demedim.
Sürmelim aman.
Ordunun dereleri,
Kara yosun bağlıyor,
Kalk gidelim sevdiğim,
Annen evde ağlıyor
Sürmelim aman.
............................................................................
Akkuş'un Gürgenleri
Şu Akkuş'un gürgenleri yıkılmadı mı
Yar üstüne yar sevmeye sıkılmadın mı
Alçaklardan götüründe benim salımı
Kimselerde bilmesin garip halımı
At belinden tabancayı dağlar inlesin
Yat kolumun üstünede canım dinlensin
Alçaklara karlar yağmış üşümedin mi
Kız sen bu işin sonunu düşünmedin mi

Hiç yorum yok: